• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Avida finans, blev godkänt när kommer pengarna

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 295
Mottagna reaktioner
689
Poäng
637
Det är inte mitt enda lån, tyvärr. Jag har Remeber och Collector också (sammanlagt 320.000) så jag är väldigt högt "blancad". Tog Avidalånet i februari 2020 och har petat in lite extra på det. Hoppas att jag om tre år kan ha endast Avida kvar, om jag kan slänga in de andra lånen där då.
Jag vill inte låna mer och får förmodligen inte göra det heller, men med denna kredit har jag en plan iaf. och ett mål. Jag har huslån också men min fastighet är värd mer än det. Jag måste kämpa på och törs inte gå till Handelsbanken i nuläget.
Även om UC ser bra ut är verkligheten en annan. Har kreditkort också, men de är nollade. Har de kvar för nödsituationer. När de använts upp till 50% har UC gått upp med 0,3 till 0,5 men går tillbaka när de nollats.

Vad har du för inkomst? Ring till Collector och fråga om dom kan sänka räntan och ta över lånet hos Remember. Om du inte har för många förfrågningar och inte för nya så är jag 99% säker på att det kommer gå.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Mollymunter

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
29 Mars 2018
Meddelanden
591
Mottagna reaktioner
375
Poäng
487
Inkomst 450.000 men underskott på 68000. Det har sett värre ut och jag hoppas att det ska fortsätta gå åt rätt håll. Nu har jag "bra" räntor hos samtliga, alltså bra för att vara jag (mellan 5,5-7,1). Jag har en ff som går ut 25 februari och då är också min bisnode blank.
Skulle vara skönt att ha bara två lån och minskad månadskostnad, så kanske jag gör ett försök om några månader. Tack för input!
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 295
Mottagna reaktioner
689
Poäng
637
Inkomst 450.000 men underskott på 68000. Det har sett värre ut och jag hoppas att det ska fortsätta gå åt rätt håll. Nu har jag "bra" räntor hos samtliga, alltså bra för att vara jag (mellan 5,5-7,1). Jag har en ff som går ut 25 februari och då är också min bisnode blank.
Skulle vara skönt att ha bara två lån och minskad månadskostnad, så kanske jag gör ett försök om några månader. Tack för input!

Det är inget snack om saken, du kommer definitivt kunna lösa ett blanco på 4-500 så du kan samla så mycket som möjligt under samma tak och hade man kunnat betta så hade jag satsat på att du får räntor under 5% :)
 

Andreja27

V.I.P
Poäng: 337
Blev medlem
28 April 2020
Meddelanden
540
Mottagna reaktioner
133
Poäng
337
Hej jag blev idag beviljad 60 tusen hos avida finans och jag har signerat lån löfte med bank ID. Är det någon som haft avida och fått komplettera eller tex blivit nekad efter signerat lån löfte? Fick ni pengarna utbetalda till ert konto?
Hej

Jag har Avida kredit 130 tusen ,16%ränta .Du kommer få pengar 100 %.Ta 2 arbetsdagar.
.Betalar varje n månad 4086 av den ränta är 1800 kronor .Brukar ta ut pengar varje månad .Då förlängs lånet .
 

Andreja27

V.I.P
Poäng: 337
Blev medlem
28 April 2020
Meddelanden
540
Mottagna reaktioner
133
Poäng
337
Hej

Jag har Avida kredit 130 tusen ,16%ränta .Du kommer få pengar 100 %.Ta 2 arbetsdagar.
.Betalar varje n månad 4086 av den ränta är 1800 kronor .Brukar ta ut pengar varje månad .Då förlängs lånet .
Ja ta ut pengar efter betalar in 4086 pga har andra små krediter därför men best är spärra sig att man kan inte ta ut pengar .
 

AnneLie

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
5 December 2019
Meddelanden
268
Mottagna reaktioner
11
Poäng
72
Jag blev beviljad både bank Norwegian 35 tusen för att samla lån och avida 60 tusen samla lån detta va samma dag behöver båda, kan de bli problem då? Har fått godkänt och signerat men ej fått pengarna för vart helgdagar
 

Andreja27

V.I.P
Poäng: 337
Blev medlem
28 April 2020
Meddelanden
540
Mottagna reaktioner
133
Poäng
337
Jag blev beviljad både bank Norwegian 35 tusen för att samla lån och avida 60 tusen samla lån detta va samma dag behöver båda, kan de bli problem då? Har fått godkänt och signerat men ej fått pengarna för vart helgdagar

Du kommer få nästa vecka .Torsdag fredag och helgen dem har stängt.
 

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
244
Poäng
447
Jag blev beviljad både bank Norwegian 35 tusen för att samla lån och avida 60 tusen samla lån detta va samma dag behöver båda, kan de bli problem då? Har fått godkänt och signerat men ej fått pengarna för vart helgdagar


Hej!
Jag har en vän som precis blivit beviljad av avida finnas när hon kollar på erbjudandet står det inget om kompletterande osv. Hur gick det för dig? Fick du lånet? Behövde du komplettera och hur snabbt fick du pengarna?
 

AvlY

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
21 December 2019
Meddelanden
59
Mottagna reaktioner
36
Poäng
137
Hej!
Jag har en vän som precis blivit beviljad av avida finnas när hon kollar på erbjudandet står det inget om kompletterande osv. Hur gick det för dig? Fick du lånet? Behövde du komplettera och hur snabbt fick du pengarna?
Jag blev beviljad 300 000 på avida finans i september.
Krävdes inga kompletteringar från min sida.
 

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
244
Poäng
447
Jag blev beviljad 300 000 på avida finans i september.
Krävdes inga kompletteringar från min sida.
Ok! För jag har något svagt minne när jag sökte via låneförmedlare att det oftast står i erbjudandet att de vill ha kompletterande uppgifter. Och det står inget om det i erbjudandet. Hur snabbt fick du pengarna?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp